Sayfalar

27 Ekim 2014 Pazartesi

Latife hanım'dan boşanırken

Atatürk en çarpıcı tespitlerinden birini Latife Hanım'dan boşanacağı zaman yapmıştır;

"Ordular yönettim, savaşlar yönettim ama bir kadını yönetemedim!"

Gazi hazretleri vatanı kurtardıktan sonra yurt gezileri yapıyormuş..bu yurt gezilerinde akşamları içki sofraları kuruluyor devlet meseleleri bu masalarda enine boyuna tartışılıyormuş. eşi latife hanım da iştirak ediyormuş gezilere. sıra karadenizi gezmeye gelmiş.. trabzon, rize, oradan giresun, ordu, derken samsun’a gelmişler. samsun’dan da tokat’a geçmişler. tokat’ta bir gece kalıp sivas’a geçme planı varmış.

o gece tokat milletvekili gazi hazretlerini kendi evinde ağırlamış. akşam olunca yine içki sofrası kurulmuş.

Gazi hazretleri ve arkadaşları sohbete koyulmuşlar. derken latife hanım hadi kalkalım da odamıza geçelim diye tutturmuş. oysa mustafa kemal için muhabbet daha yeni başlıyormuş. gazi hazretleri kalkmamış. latife hanım bir müddet sonra tekrar hadi kalkalım diye tutturmuş. gazi hazretleri gene kalkmamış. muhabbetin en koyu yerinde kalkmak işine gelmemiş. bunun üzerine latife hanım bir hışımla masayı terk etmiş. üst kattaki odasına çekilmiş. bu sefer de odadan ayakkabının topuğuyla ahşap yere vurmaya başlamış. boyuna topuğuyla yere vurup ses çıkarıyormuş. bunun üzerine gazi hazretleri yaverine; “git bak bakalım bu terbiyesizliği yapan hangi müstahdem” demiş. yaver salih bey gitmiş bakmış. gürültüyü çıkaran latife hanımdan başkası değilmiş. iyi de bunu gazi hazretlerine nasıl söyleyecekmiş. söyleyememiş. söyleyememiş ama ulu önder atatürk zaten gürültüyü çıkaranın latife hanım olduğunu biliyormuş. işte o gece işte gazi hazretlerinin o gece söylediği laf bu;

“Hayatımda yaptığım hatalardan biri de evlenmektir. işte görüyorsunuz… ordular yönettim, meclisler yönettim, savaşlar yaptım, kazandım ama, bir kadını yönetemiyorum. okumuş da olsa, iyi aile kızı da olsa, sonuna kadar kadın, kadındır.”