Sayfalar

17 Şubat 2015 Salı

Yurtiçi kargo şikayetim hakkında

Bir teslim edilmeyen ancak tahsil edilen taşımacılık hikayesi

Yurtiçi Kargo Dolapdere şubesine, Çatalca serbest bölgesine teslim edilmek üzere bir paket bıraktım. Ödemeyi ise teslimat anında yaptım. Şube 1 ay sonra arayıp paketimin "firmanın belirtilen adreste bulunmadığı" için iade edildiğini bildirdi. Paketi şubeden geri alabileceğimi söylediğimde, ters yönde de bir taşımacılığın yapıldığı ve bunun da bir masrafı olduğu belirtildi. İade sebebi ise serbest bölgeye paket girişinin olmamasıydı. 

Paketim istenilen adrese teslim edilmemesine karşı bir seyahat yaşamıştı ve 1 ay süresince de tozlu raflarda bekletilmişti. Bunun karşılığı ise benden istenen 10 TL idi.

Çatalca şubesini aradığımda, formda telefon numarası olmadığı için düzgün bir tarif alınamadığını ve bu sebeple iade edildiğini söyledi. Halbuki bu eksiklik daha ilk saatlerde giderilmişti ve üstüne üstlük de bu adrese MNG defalarca teslimat yapmıştı.

Çatalca şubesi ve Dolapdere şubesi arasında yaşadığım telefon trafiğinde, 2 şubenin de sorumluluk almaktan kaçtığını gördüm. Biri "diğer taraf telefon bildirmemiş" derken, diğeri "karşı şube serbest bölgeye giriş olmadığını söyledi" diyor. Telefon da vardı, serbest bölgeye giriş de vardı, oraya teslimat da yapılıyordu.

Dolapdere şubesi ile görüşmeleri kaydettiğimi bildirerek konuştum. Bu işin peşini bırakmayacağımı, gerekli tüm mercilere "hizmet verilmemesine karşı, ücret talep edildiğini ve bu ücret ödenmediği taktirde pakete el konulacağı" şeklinde işlem yapıldığını ileteceğimi bildirdim. Çatalca şubesi ile de görüşerek telefon numarası ve adres konusundaki tüm eksikleri giderdim. Dolapdere şubesine sorunun çözülmesini yönünde yardımcı olmasını ve paketi tekrar göndermelerini de ( ödemesi yapıldığı için, tekrar ödeme almamak üzere ) rica ettim. 

Onca telefondan sonra, Dolapdere şubesi yönetim ile görüşerek gönderiyi tekrar kabul etti.

Şu anda şehir dışındayım. Paketimin, bugün itibari ile ofisime 10 TL masrafla iade edildiğini öğrendim.

Yani özet şu, Yurtiçi kargo benden 2 defa 10 TL ücret aldı, paketimi de yerine teslim etmedi.

Olsun, paketim gezdi dolaştıya, önemli olan da bu.

not: ilk ödemeyi yaptığıma dair dekont elimde bulunmamaktadır