Sayfalar

14 Şubat 2015 Cumartesi

EnPara.com

Merhaba

Kullanmakta olduğum bir bankacılık hizmetinden bahsetmek istiyorum. Ve bu sayfayı yazmayı boynumun borcu olarak görüyorum.


Televizyonda dönüp duran reklamlarına pek kulak asmıyoruz, pek de ilgilenmiyoruz. Ancak bu süre içinde olan gene maddi ve manevi olarak bize oluyor. Diğer bankalardan aldığım hizmetlerin kalitesi canıma tak edince, oturdum ve araştırdım. Başvuru aşamasından başlayarak anlatayım.

Siteye www.enpara.com veya www.finansbank.enpara.com üzerinden ulaşabilirsiniz. "Müşteri olmak istiyorum" kısmındaki adımları 3 dakikada doldurduğunuzda üzerinize düşenleri tamamlıyorsunuz. Bu sırada şifrenizi de oluşturdunuz.

Sıra onlara geçtiğinde ise ziyaret saatlerini kesinleştirmek için sizi arıyorlar. Şubesiz bankacılık olduğu için bir çalışanlarını belirttiğiniz adrese gönderiyorlar. Ziyareti isterseniz kısa veya isterseniz bilgi vermek amaçlı uzun da tutabiliyorsunuz.

Enpara çalışanı ufak bir paket ile sizi ziyaret ediyor. Paket 2 adet sözleşme ( ikisi de tamamen aynı, birini imzalayıp veriyorsunuz ve diğeri sizde kalıyor ), bilgilendirici çeşitli broşürler ve hediye olarak güzel bir ajanda ve şık bir kalem içeriği ile geliyor. O anda teslim edilen kartınızın üzerinde isim yazmıyor ( isterseniz üzerinde isim yazılı kart da isteyebilirsiniz, üstünde de IBAN numaranız bulunuyor ) ancak şifrenizi oluşturduğunuz için internet ve ATM bankacılığını HEMEN kullanmaya başlayabiliyorsunuz. Yetkili kimliğinizin fotoğrafını çekip, sisteme yüklüyor ve işlem bitmiş oluyor.

Şu ana kadar sevdiğim şeyler; internetten yapılan kolay başvuru, hizmetin size istediğiniz zamanda gelmesi, hizmetin ücretsiz olması ve işe yarar hediyeleri olması.

Finansbank ATM'lerini sınırsız ve ayda 2 defaya mahsus olmak üzere de diğer ATM'leri kullanabiliyorsunuz.

ATMlerde ise kartsız işlem yapma ( sağdaki sarı menü ) kolaylığı bulunuyor, yani diğerlerinden kesinlikle geri kalmıyor.

enpara.com'a giriş de ne ola ki?

Hesap işletim ücreti ve kart aidatı YOK.

EFT, havale ve fatura ödeme ücreti YOK.

Telefon ile bağlandığınızda şifre adımlarından sonra, hiçbir tuşa basmanıza gerek kalmadan, en geç 30 saniye içerisinde karşınızda bir muhatap bulabiliyorsunuz.

Siteden yaptığınız öneri ve şikayetler hakkında KESİNLİKLE ( e-posta ve telefon ile ) dönüş alıyorsunuz. Aynı saçma şeyi :) kaç kere tekrarladığınızın hiçbir önemi de yok. 

İşlemleriniz temel bir faizsiz hesap üzerinden yürüyor. İlave olarak 1 altın, 1 dolar, 1 döviz hesabı ve 10 tane de farklı faizli hesap açabiliyorsunuz. Bunun dışında da değişik yatırım ve birikim hesapları da var. Aynı şekilde hepsi de ÜCRETSİZ.

Fatura ödediğinizde, hızlı işlemlere kaydedebiliyorsunuz. Yeni faturası geldiğinde ise size hatırlatıyor. Bir şekilde farklı bir adreste bulunduğunuzu varsayalım, evinize ( ya da evlerinize ) gelen faturaları görmek güzel olmaz mı? Bu faturaları, yetkili saati okutur okutmaz ANINDA görüyorsunuz. 

Site giriş ekranında bulunan "şifremi unuttum" sekmesi ise içeceğimin burnumdan fışkırmasına sebep oldu.

Şifremi unuttum
Faize yaklaşımınız nedir bilemem ancak bir de o boyutu var. Gecelik, aylık ... yıllık faiz veren hesaplarımız da oluyor. Tahmin edeceğiniz üzere, birçok gider kaleminden uzak duran sistem, bunu size de daha yüksek faiz olarak yansıtıyor. Ben günlük ve aylık faizi tercih ediyorum. Paranız diğer bir bankada dururken, artmadığı gibi bir de hesap işletim ücreti ile daha da azalıyor, değil mi? Burada öyle değil. En azından aynı kalıyor ve azalmıyor hatta isterseniz artıyor. Ben ihtiyacım olabilecek kadar miktar parayı gecelik faizde ve kalanını ise aylık faizde tutuyorum. Gecelik faiz 23.00 - 05.00 arasında çalışıyor, yani siz uyurken ve ihtiyacınızın olmadığı sırada. Gün içerisinde çekin, yatırın, ödeyin ve kullanın. Gecelik faiz bile diğer bankaların aylık faizinden yüksek veriyor, üstüne üstlük bir de otomatik fatura ödeme talimatı verirseniz +1 puan kazanıyorsunuz. Ancak ben faturalarımı son gününde kendim yatırmayı tercih ediyorum. Bu +1 puan son güne kadar beklerken kazanılıyor. Aylık faiz zaten tartışmasız, diğer bankalardan yüksek. ( Aylık faiz 32 gün üzerinden hesaplanıyor, diğer bankalarda ise 34 gün üzerinden. Bu şu demek; diğer bankalar 1 yıl içinde 10 tam ay faiz verirken EnPara 11 tam ay faiz veriyor. )

Hemen her gün hesaplarımda işlem yapıyorum ve bu sırada "hızlı işlem" olarak kaydettiğim faturanın kesildiğini ve son ödeme gününü görüyorum ( tekrar mükemmel bir EnPara hizmeti, ödenmemiş faturanın yanında bir uyarı beliriyor ). Hemen telefondaki takvime bunu kaydettiğimde, son günü gelince hatırlıyorum. İlk gün yatırınca madalya vermiyorlar, değil mi? Otomatik ödeme ile ilave puan alsanız da, kendi paramın kontrolünün bende olmasını seviyorum. Ayrıca bu ilave puanın getirisi, son gününe kadar hesapta bekleyen paranın getirisi ile hemen hemen aynı oluyor.

KAMPANYALAR :) yetişememiş olsam da yemeksepeti üzerinden %20 indirim kazanıyorsunuz. para puan değil, sonraki ay değil, anında hesabınıza para iadesi şeklinde. Kullanmasam da çeşitli oyun ...vs. indirimleri de mevcut. ( indirimli kitap kampanyası tam bana göreydi, iyi okumalar notuna bayıldım. )

Bazı müşterilerine kumbara veya çikolata gönderildiğini biliyorum. Birçok arkadaşıma tavsiye ettim ve kullanmalarına sebep oldum ( ancak bana gelmedi, öhööm ) Hatıra ormanına ( İzmir / Kadıovacık ) benim adıma ağaç dikmeleri ise benim gibi bir çevreciyi ise çok mutlu etti.

ATM menüsünden internet bankacılığına da ulaşabiliyorsunuz. 
hatıra ormanı hakkında
Bu çağda bankasız olmaz. Kart, ATM, hesap, internet bankacılığı hayatımızın ayrılmaz bir parçası. Yıllardır beni rahatız eden "zorunda olmak" kavramından beni uzaklaştıran, ülkemizde olduğuna hala inanamadığım bu hizmeti ücretsiz ve değer vererek sağlayan ENPARA çalışanlarına teşekkür ediyorum.

Tema sertifikası
Her fırsatta sizleri tavsiye etmeye devam edeceğim. Umarım yakında kredi kartı ve borsa hizmeti de sunar.

Facebook'ta yaptığım bir yorumu yayımlamak için izin bile istediler.


Ayrıca test etmeye başladıkları ticari bankacılık hizmetlerini en kısa sürede tamamlamalarını bekliyorum.