Sayfalar

13 Şubat 2015 Cuma

General Mobile Discovery şikayetim hakkında

Telpa teknik servise gönderdiğim telefonuma ilave ettiğim şikayet dilekçesi aşağıdaki gibidir.

Telpa Telekomünikasyon Tic. A.Ş.
Teknik servis çalışanının dikkatine

Elinizdeki telefon ile çeşitli sorunlar yaşıyorum.
Yaşadığım yazılım sorunları aşağıdaki gibidir;
1. Gelen SMS’ler için atadığım zil sesi bir süre sonra “default sms ringtone” olarak kendiliğinden değişiyor.
2. Telefon rehberindeki kişilerde bulunan “gelen çağrıyı doğrudan blokla” işlemi de kendiliğinden siliniyor.

Son zamanlarda ortaya çıkan bir diğer sorun ise ekranda baş gösteren solgun bölgedir ve ekran çerçevesinde soldan 34 mm /  yukarından 37 mm civarında bulunmaktadır.

Bunlara ilaveten, çoğunlukla bağlanmayan ve pek nadir de olsa yavaş bağlanan GPS, aşağıdakiler kadar öncelikli sorunlarımı oluşturmuyor.

Arayan kişilerin “Sana ulaşamıyorum” veya “Telefonun neden kapalı?” şikâyetleri ve operatörümün sağladığı “Kim aramış” hizmetinin gönderdiği SMS’ler ile sorun, kendini belli ediyor.

Kullanım sırasında sinyalin ansızın gittiğini görmeme ilave olarak sık sık beliren “SIM kart algılanmadı” uyarısı, bu telefonda bir donanım sorunu olduğu gösteriyor. İlk başvurduğum çözüm, diğer kart yuvasını kullanmak oldu. Ancak sorun devam etti.

Aynı ortamda bulunan ve aynı operatörü kullanan kişiler şebeke ile hiçbir sorun yaşamazken, benim sorun yaşıyor olmam telefonumda, SIM kartımda veya şebekenin bulunduğum konuma o anda sağladığı hizmette bir sorunu olduğunu işaret edebilir. Ancak şikâyetim farklı şehirlerde ve semtlerde ortaya çıkıyor ve operatörlerden sinyal değerlerini sorgulattığımda ise bulunduğum konumda bir sorun olmadığını duyuyorum. Operatör ve Telpa teknik servis çalışanlarının uyarıları dikkate alarak eskimiş olma ihtimali olan SIM kartımı da değiştirmeme rağmen şikâyetlerimde bir azalma olmadı.

Sorunumun kaynağının operatörün kendisi olabileceği ihtimaliyle hattımı diğer operatörlere de taşıyarak her iki kart yuvasını kullandım, ancak sorun çözülmedi.

Bu sorunlar sırasında, diğer ( veya aynı ) operatöre ait bir SIM kartı bu telefona taktığımda sorun kendini tekrar gösterirken, diğer bir telefona taktığım hattımın sorunsuz çalışıyor olması, elinizdeki telefonda bir donanım sorunu olduğunu iddiasını kuvvetlendiriyor.

İstanbul’da bulunduğum süre içerisinde telefonu servisinize 3 defa teslim ettim. İşlemler sonucunda “yazılım güncellendi”, “parça değişimi yapıldı” ve “herhangi bir soruna rastlanamadı” şeklindeki işlem kayıtlarına ilaveten telefonda şebeke sinyalinin olduğunu, 3G hizmeti ile internete bağlanıldığına dair ekran görüntülerini de telefonumda bıraktığınızı görüyorum. Ancak, telefonu incelediğiniz o 1 saatlik süre içerisinde sorunun doğmamış olabileceğini ya da doğmuş ise bile gözden kaçmış olabileceğini de bildiğinizi umuyorum.

Odaklanmanız gereken sorun, sürekli değil zaman zaman ortaya çıkan şebeke sorunudur. Zira SIM kartın her algılanışından sonra telefonun PIN sorması ise bir sorun yaşandığının en büyük kanıtıdır.

Bir diğer şikayetim ise internete bağlanma sorunudur. Bağlantılar sırasında, yaşadığım donma, beni telefonu kapatıp açmak zorunda bırakıyor. Çünkü ilerleme belirli bir noktada duruyor ve hiçbir komutu kabul etmiyor. Bu şikayetimi ise operatör bağlantısına, sinyal şiddetine bağlayabilirsiniz ancak aynı şikayetler WIFI ile de ortaya çıkıyor.

Son zamanlarda ortaya çıkan şikayetim ise gerçekleşmeyen bağlantının, telefonu kilitlemesi.

İlgili tüm ekran görüntülerini telefonda “pictures” dosyasında bulabilirsiniz.

General Mobile marka Discovery model telefonu araştırarak aldım ve çevremdeki birçok kişiye de tavsiye ettim. Ayrıca telefonumu elden teslim ederek teknik servisinizi 3 defa ziyaret ettim ve birçok sebep ile memnun kaldım. Ancak yukarıda bahsettiğim arızalar, bu üründen tam ve kesintisiz olarak faydalanmamı engelliyor.

4. defa sizlere gönderdiğim telefonun, ayıplı ürün olarak değerlendirilmesini ve ücretinin iade edilmesini talep ederim.

İyi çalışmalar
Semih TEPE

Ürünü teslim ederken, şikayetlerim kısaca yazılsa da hiçbir zaman bu şikayetler okunarak işlem yapılmıyor. Teslim alırken ise hep aynı yorumları görüyorum "SIM kartınız eski ya da bozuk olabilir. Bulunduğunuz bölgede bir şebeke sorunu olabilir. Hafıza kartınızı formatlamadan kullanmayın"...gibi.

Yani, benim kartım bozuk olabilir, şebekede sorun olabilir ( hatta hiç alakası olmayan hafıza kartımda da sorun olabilir ) ancak 4 kere servise gönderdiğim telefonda sorun olamaz..

Ürün 4. defa servisten geldi, ve parça değişimi yapılmış. Hep aynı şikayetler ile başvurmama rağmen, neden 2 defa kadar sadece yazılım güncellenmişti?

Şikayet sitelerine baktığımda hep aynı cevapların yazılmış olduğunu görüyorum "ücretsiz kargo gönderebilirsiniz, telefonumuzdan ulaşabilirsiniz" ... gibi.

Ayrıca okuduğum komik yorumlarınızdan biri ise sanırım şu şekilde idi "şebeke sorunu ... vb. sorunlar yaşadığınızdan video kaydedip, tarafımız ile paylaşmanızı rica ederiz". Telefon zaman zaman çekmiyor, sinyal gidiyor, sinyal gösterse de çağrı gelmiyor / gitmiyor, internet boğuluyor ve ilerlemiyor. Benzeri şikayetleri ancak operatörden gelen "arandınız, ulaşılamadınız" özetinde bilgilendirme SMSleri ile fark ediyorum. İşimi gücümü bırakıp, telefona ekran videosu kaydeden program yükleyeceğim, sürekli çalışır vaziyette tutup ( pilin daha çabuk tükenmesine sebep olacağım yetmezmiş gibi hem hafızayı doldurup hem de telefonu ısıtacağım ) giden sinyali yakalamaya çalışacağım.

Her servisten sonra telefonun içinde şebeke sinyali olduğuna dair ekran görüntüsü fotoğrafları buluyorum. Zaten telefon serviste 1 saat kalıyor, o zaman zarfında da sorun yaşanacağı kesin değil. O an için sinyal olduğunu göstermeniz, uzun süreli kullanım sırasında bir sebeple çekimin kesintiye uğramadığını göstermez. Şebeke sinyali olduğunu gösteren fotoğrafları koymayı biliyorsunuz, siz neden video koymuyorsunuz, bizlerden istiyorsunuz?

En son sefer sizlere gönderdiğimde, çekimin gidip geldiğine, şebeke olmadığına dair koyduğum fotoğraflar işinize yaradı mı?

Sorunlardan biri ise sinyal gösterirken sinyal olmaması ve ulaşılamadığıma dair SMS alıyor olmam. Hemen şunu diyebilirsiniz "çağrılar operatörde sinyal gittiğinde, geliyor olamaz mı?" olur, tabi neden olmasın. ama her seferinde mi olur ? Her seferinde de olmaz.

Kendime yeni bir telefon aldım ve bu GM-D telefonu değiştirene kadar sizlere göndermeye ve tüketici hakları hakem heyetine başvurmaya devam edeceğim.

4. kere teslim edilen üründe birçok parça değiştirildi. Eksiksiz kutu ve fatura ile kendilerine iade ettim. Teslim alındığı yönünde bir SMS aldıktan sonra kendilerini aradım. Derdimi anlattığım yetkili "en geç yarın döneceğini" söyledikten yarım saat sonra arayarak "ürünü iade alacaklarını"bildirdi.