Sayfalar

22 Şubat 2015 Pazar

Traş keyfi

Traş olma isteğimi farklı markalarla tatmin ettim; kartuşlu, çift bıçaklı, çok bıçaklı, oynar başlıklı... Bulabildiğim ile yetinmem gerekince ise tek bıçaklı ... 

Traş süresinin uzaması, traşın büyüyen bir işkenceye dönüşmesi beni farklı arayışlara itti.

Bir de kıl dönmesi, yüzünüzün kabarması artık bir değişimin kaçınılmaz olduğunu belli ediyordu.

Gözüme usturayı kestirmiştim ki cevabı "klasik yaprak jiletli traş makinelerini dene abi" olarak duydum.

Birçok forum ve blog okuduktan sonra yeterli bilgi edindiğime inandım.



Başlangıç için kararı "Wilkinson Classic" olarak verdim. 9 TL fiyata makine ve 5 adet yaprak jiletin olduğu kartuş dahil.

İlk denemede biraz korktum, çünkü içinde parıl parıl parlayan bir jilet var. Ancak ilk traşta sakaldan gelen o "çatır çatır" sesleri, tarif edilemez. Diğer yöntemlerde her adımdan sonra temizlemek, suyun altına tutmak, sıkışan kılları vurarak temizlemek tam bir işkence ve zaman kaybı idi. Birkaç kullanımdan sonra körelen bıçağınızın, ne kadar uğraştırdığını zaten biliyorsunuz.

Köpük veya jel ise yerini hep sevdiğim "Arko traş sabunu"na bıraktı.


Bu sayede hem klasiğin keyfini sürüyorum, hem daha kısa sürede traş hem de daha kolay traş oluyorum. Çok daha ucuz olması ise cabası.

Denedim ve ilk andan itibaren aynı hazzı aldım, demek ki eskilerin bir bildiği varmış ve klasikler eskimiyormuş.

Tesadüfen gördüğüm aşağıdaki arko traş sabununu ise taşıma kolaylığı yüzünden tercih ediyorum.


Gördüğüm kadarıyla, herşeyde olduğu gibi traş konusunda da, kolay olan iyi olmuyor. Arko sabun (+) ile jel (-) ve traş köpüğünün (-) farkını deneyerek gördüm. Aynı şekilde klasik jilet makinesi (+) ile kullan at (-) ve oynar başlıklı makinelerin (-) farkı da ortaya çıktı.

Kullandığınız jiletlerinizi ise kartuşun içine en altta veya bir kola tenekesine koyabilirsiniz. Yıllar sonra dolduğunda ise bir eskiciye ya da hurdacıya verebileceğinizi de unutmayın.


Tavsiyeler üzerine, bir de cildi besleyen traş kremlerini denemek istedim. Birinciliği arko traş köpüğü ile paylaşıyor. İkisinin de yeri gerçekten ayrı imiş.

Wilkinson'dan sonra 10 TL bedel karşılığında resimdeki yeni makineyi edindim. Wilkinson burun altında ufak bir bölgeye ulaşamazken, bu tertemiz ediyor. Ayrıca daha yakın bir taş sağlıyor ve hazzı mükemmel. Wilkinson ile neredeyse cildimi hiç kesmemişken, bununla ufak tefek oluyor. Ancak oynar başlıklı ile dahi kestiğimi düşünürsek, gerçekten önemli sayılmaz.

Bunların en ucuz ve başlangıç setleri olduğunu biliyorum ve deneyerek daha pahalı ve iyi setleri denemek istiyorum.

Uzun zaman sonra gelen güncelleme ...

Yeni traş takımımı Eminönü'nde bulunan İMPA'dan aldım.


Şu markadan oldukça memnunum




Gülüyorsa bir sebebi var :)