Sayfalar

27 Ocak 2015 Salı

Kasık fıtığı ameliyatım

Uzun süre ayakta durunca belim ağrıyordu. Geçenlerde üşüttüm ve sürekli öksürmeye başladım. Boğazımı rahatlatmak için kuvvetli öksürürken belimde, kasığımda, sırtımda yanma oluyordu. Kasık çevresinde öksürürken ortaya çıkan sertleşmenin sebebini, doktor da "Kasık Fıtığı" olarak doğruladı.

Fıtık aslında, bir organın yerini değiştirmesi demek. Kasık fıtığı, bel fıtığı ... gibi 

Hapşırmak, öksürmek, burun silmek, ağır kaldırmak, kabızlık sırasında ıkınmak gibi karın içi basıncının yükselmesi ve doğuştan gelen sebepler ile ortaya çıkabiliyor.

Önceden apandisit ameliyatı olmuştum, geçen yıllar ve gelişen teknikler ile daha zor olacağını sanmıyordum.

Ameliyat öncesinde öksürük, nezle, grip gibi rahatsızlıklarınızın tamamen arkanızda kaldığına emin olun; çünkü o ilk 1 haftalık süre içinde öksürmek, hapşırmak, hıçkırmak hatta gülmek istemeyeceksiniz. Ateş, kırgınlık, halsizlik, öksürük, nezle ...vb. gibi şikayetleriniz ameliyatın ertelenmesi için bir sebep olabilir.

Kullandığınız ilaçları zaten size soracaklar. Ayrıca aspirin gibi kan sulandırıcı ilaçları da en az 7 gün öncesinden bırakmanız gerekiyor.

Sigara ameliyat sonrasında iyileşmeyi geciktiren bir dış etken. Zaten içmemeniz gereken sigarayı, ameliyatınız için uygun bir zaman öncesinde bırakarak iyileşmenizi hızlandırabilirsiniz.

Ameliyat öncesinde bağırsaklarınızı ve mesanenizi de iyice boşaltmış olmanız sonraki gün rahat etmenizi sağlayacaktır.

Hazırlık aşamasında; eğer sabah ameliyat olacaksanız, gece yarısından sonra birşeyler yeyip içmeniz yasaklanıyor. Akşam yemeğini hafif tuttum ve gece 10'dan sonra birşey yeyip içmedim.

Önceki akşam banyo yapmanızı tavsiye ederim. Hem hijyen sağlarsınız hem de birkaç gün banyo yapamayacağınız için bu süreyi rahat geçirirsiniz.

Lokal anestezi, uygulanacağı söylendi. Araştırdığım zaman genel olarak bir baş ağrısı olduğunu gördüm. İlacın vücuttan atımını hızlandırmak için 3 litre su ve kahve içilmesi öneriliyordu. Kimi hastalarda günler süren baş ağrısı olduğunu öğrendim. Ancak şanslıymışım ki, hiç baş ağrısı olmadı. Belki de hazırlık diyetimle alakalıydı.

Ameliyat sonrasında bir süre yemeklerinizde karabiber kullanmasanız hatta sofranızda bulundurmasanız iyi olur.

Bir süre kendinizi rüzgar, cereyan, toz ... vb.den uzak tutmak isteyebilirsiniz.

Ne kadar kolay bir ameliyat da olsa, sonuçta neşter var. Acınız an be an hissedilir derece azalıyor olsa da ani hareketler yapmak, size bir süre önce ameliyat olduğunuzu sertçe hatırlatacaktır.

Derin nefes alma ve öksürme çalışmaları ile akciğerleriniz balgam atıp, daha iyi çalışacaktır. Kontrollü öksürme başlatarak, ansızın ortaya çıkacak bir öksürüğün yerini kendi isteğiniz ile yaptığınız bir öksürüğe bırakabilirsiniz. Kontrollü öksürme çalışmanızı önceki akşam yapmanız önemlidir, zira birkaç gün içinde unutabilirsiniz. Akciğerlerinizde biriken toz gibi maddeleri uzaklaştırmak, balgam veya boğazınıza takılan bir yiyecek parçasını sökmek isteyebilirsiniz. 1 gece önce gayet doğal ve kolay olan öksürük, adım adım yaklaştıkça, kaçınılmaz sonuç sizi boncuk boncuk terletecek. Bunun için hazırlıklı olun.

Mümkünse oturmanız işleri kolaylaştıracaktır. Bir yastıkla bölgeyi desteklemeniz de sizi rahatlatır. 


Farklı tekniklerde kontrollü öksürme 
Geliştireceğiniz bir doğrulma ve oturma tekniği ile hareket ederken çıkan acıyı en aza indirebilirsiniz.

Ayrıca yürüyüş yapmak, kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlar ve iyileşme sürecini hızlandırır.

Herhangi bir diyetinizi olmamasına rağmen bir süre kabızlık veya gaz yapan yiyeceklerden uzak durmak isteyebilirsiniz.