Sayfalar

27 Aralık 2015 Pazar

12. Futbol sadece bir oyun mudur?

Ben İspanya’yı 3-F ( Fado, Fiesta, Futbol ) ile yönettim
General Franco

İspanya Kralı Franco’nun “3-F” formülü ile iktidarını, uzun yıllar koruduğu söylenir.

Futbol olmasaydı ben Portekiz’i bu kadar uzun yönetemezdim
Portekiz Kralı Salazar

Portekiz Kralı Salazar’ın da “3-F”si var. “Femini – Fiesta – Futbol”

Salazar, yüz bin kişilik beşik yapılmasını istemiş ve sonuçta bugün Barcelona futbol takımının maçlarını oynadığı Barnebau stadı yapılmıştır.

Bir yurtsever ve bir futbolsever olarak, Harrington Kupası’nı elbette biliyordum; ancak, hiç böylesine destansı, resmi belgelere dayalı ve hatta Harrington’ın anılarından bu şekilde okumamıştım. Birlik beraberliğe her zamankinden fazla ihtiyaç duyduğumuz şu günlerde, herkese tavsiye ederim. Ayrıca Turgut Özakman’ın, Fenerbahçeli olmadığını da bilin.

Bahçedeki Fener” belgeselini izlediğinizde bu kupanın nasıl alındığını ve ne amaca hizmet ettiğini de görürsünüz!

Ayrıca Harrington anılarında “Ülkeyi işgal ettik ses çıkmadı ancak Fenerbahçe’yi kapattık herkes silaha sarıldı” dediğini okuduğunuzda neler hissettiğinizi de sormam gerek.

Maç gecesi Lozan Konferansı'nda bulunan Türk Heyetine de bu galibiyet haberi ulaştığında heyet başkanı İsmet Paşa tarafından Fenerbahçe Kulübüne "Heyetimiz adına hepinizi mutlulukla tebrik eder, meserretle gözlerinizden öperim." dediği bir kutlama telgrafı gönderilmiştir.

Telgraf, Fenerbahçe müzesinde isteyen özenle saklanmakta ve herkesin görebileceği şekilde sergilenmektedir. Şeref defterlerinde neler yazdığını hatırlıyoruz, değil mi?

Sabırla okudunuz, şimdi ilk başa dönelim ve soruyu elinizi vicdanınıza koyarak, tuttuğunuz takımı bir yana bırakarak cevaplayın